is het veilig om te vliegen na een beroerte?

door Barbara
(Luang Prabang Laos)

Vraag::zes weken geleden had ik een mini beroerte TIA. Omdat we in Luang Prabang, Laos wonen is er geen medische hulp beschikbaar. Eerst dachten we dat het een middenoorprobleem was toen ik op de grond viel en het evenwicht en wazig zicht had verloren. De volgende dag maakten we onze weg naar Vientiane naar een Franse Dr die me onmiddellijk asprin gaf en ons vertelde om naar Bumrungrad ziekenhuis in Bangkok te gaan. We waren er de volgende dag.Ik werd opgenomen en kreeg een MRI-scan en ogen gecontroleerd. MRI toonde een kleine beroerte. Ogen zijn goed. Bloed toonde een hoog cholesterolgehalte.
Ik ben op Asprin 50 gezet. Lipitor 10 mg eenmaal daags en Methycobal 500 mcg tweemaal daags.
de neuroloog zei dat dit een goede behandeling was en dat ik geen problemen meer zou moeten hebben. Helaas had ik vorige week nog een aanval, hoewel niet zo erg als de eerste nog steeds eng wetende dat er geen medische hulp beschikbaar. Ik ben weer aan het herstellen en voel me nog steeds erg moe.
ik vlieg zaterdag terug naar Nieuw-Zeeland en vraag me af of ik nog iets anders moet nemen om een nieuwe aanval te voorkomen. Het is een vlucht van 12 uur.
ik ben 63 jaar oud.
hoop dat u kunt helpen.
Veel dank
Barbara
antwoord: hier zijn enkele tips om te volgen bij het vliegen na een beroerte:
1. Vraag toestemming van uw arts om te vliegen. Vraag ook uw arts of u veranderingen in medicatie of veranderingen in de dosering van het geneesmiddel moet maken voordat u vliegt. Ik zou uw arts in Nieuw-Zeeland bellen als u er geen hebt die u kunt contacteren in Laos.
2. Als u te lang in één positie zit, kan het bloed plassen en dit verhoogt uw risico op een bloedstolsel en een beroerte. Om dit te voorkomen, strek de benen periodiek, beweeg je enkels rond in cirkels en op en neer, loop rond, en draag steunslang om te voorkomen dat het bloed poolt.
3. Drink water en vermijd alcoholische dranken.
4. Als u na de vlucht zwelling of pijn in de kuiten heeft, raadpleeg dan een arts.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.